انواع شلوار جین ؛ کدام تیپ شلوار جین برای استایل شما مناسب تر است؟

چرا بعضی از انواع شلوار جین ، بسیار ایده آل و برخی بسیار نامناسب جلوه می کند؟
و چرا برای بسیاری، یافتن شلوار جین مناسبشان تبدیل به یک چالش شده است؟

از مهم ترین دلایل به وجود آمدن این ناهماهنگی در انتخاب جین ؛ ندانستن این موضوع که چه ظاهر جینی برای اندامتان مناسب است ، فقدان جین مناسب با استایل شما و سردرگمی در جزییاتی مانند نگهداری و شست و شوی جین است. در این مطلب پارچی ، به راهکارهای حل این مشکلات و پاسخ به این پرسش ها می پردازیم.

5 تیپ شلوار جین برای مردان

انواع شلوار جین

1. جین چسبان ؛ از جدیدترین و آخرین مدل های جین، جین های چسبان هستند ، که اسکینی (Skinny) نیز نامیده می شوند.
2. جین راسته ؛ خیلی چسبان و اندامی نیستند به جز نواحی محدودی که کمی چسبان جلوه می کند ، از کمر تا مچ پا به صورت راسته و یکنواخت طراحی می شوند.
3. جین معمولی ؛  به هیچ عنوان از کمر تا مچ پا چسبان نبوده و صاف و بدون افتادگی و یا تنگی هستند و کاملا در کمر حالت فیت و یکنواخت دارد.
4. جین راحت ؛ این سبک جین ها ، دور کمرِ به نسبت راحت و شلی دارند و در پا حالت سست و افتاده داشته و هیچ عضوی از بدن را برجسته نمی کنند ، در مجموع نیز بسیار راحت هستند.
5. جین گشاد (لش) ؛ کاملا حالتی افتاده و شل داشته و از کمر تا مچ پا بسیار باز هستند.

در ادامه دو بخش مهم در انتخاب شلوار می ماند: فاق و کمر شلوار و دیگری سایز شلوار است که به هر کدام جداگانه می پردازیم.

انواع فاق شلوار

جین های فاق بلند ؛ معمولا برای اشخاص سایز بزرگ تر کاربرد دارند و توصیه می شود به هیچ عنوان پیراهن را داخل این تیپ شلوار جین نگذارید.
جین های فاق متوسط ؛ برای مرد هایی که علاقه مندند پیراهن را داخل شلوار بگذارند ، این جین ها بسیار مناسب هستند.
جین های فاق کوتاه ؛ برای یک تناسب و ظاهر معمول و راحت که استایل راحت تری را تداعی می کند ، این استایل شلوار جین توصیه می شود.
جین های خشتک پایین ؛ دور کمر این شلوار ها پایین هستند و خشتک آن حالت شل و افتاده دارد. این تیپ شلوار برای استایل های گشاد تر کاربرد دارد.

سایز شلوار جین

در مقوله سایز شلوار جین دو اندازه مطرح می شود. برای مثال وقتی می گویند 32×34، عدد 32 به اندازه دور کمر اشاره دارد و اندازه 34 طولی از پایین فاق تا پایین پاچه شلوار را در بر میگیرد.

و اما پیشنهاد پارچی برای انتخاب انواع شلوار جین برای تیپ های مختلف بدن

  • اگر شکمی صاف و بدنی معمولی دارید ( نه فیتنسی و نه چاق ) ، جین های معمولی و راسته ایده آل ترین انتخاب برای بدن شما خواهند بود. همچنین توصیه می شود از پوشیدن جین های فاق بلند و جین های چسبان حتما خود داری کنید.
  • اندام های ورزشکاری که شکمی اسلیم و پاهایی عضلانی دارند، برایشان اهمیت دارد که اندامشان نشان دهند. پس اگر در این دسته از افراد قرار دارید ، شلوار های فاق کوتاه با استایل اندامی و چسبان را به شما پیشنهاد می کنیم.
  • برای افراد تا حدودی چاق که شکم به نسبت بزرگتری داشته و پاهای عریض تری دارند ، جین های با فاق خیلی کوتاه و چسبان به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اگر جزو این افراد هستید بهتر است جین های راحت بپوشید.

شلوار متناسب با هر بدن

نکاتی که برای رنگ شلوار جین باید در نظر داشت

  • آبی تیره یکی از تطبیق پذیرترین رنگ ها با هر تیپ و اندامی است. همچنین این رنگ جین را می توانید با لباس های بیشتری در کمد لباستان ست کنید.
  • ست جین تیره با لباس های روشن و جین روشن با لباس های تیره همواره جذابیت خاصی به استالتان می بخشد.
  • جین های روشن جلوه اسپورت تری داشته و جین های تیره برای ساختن استایل های رسمی تر ، بسیار مناسب هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 10 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید