چطور با پاپیون لباس ست کنیم ؛ راهنمای ساخت استایل با پاپیون

پاپیون نوعی دستمال گردن مردانه است که به صورت پروانه ای، کاملا متقارن به دور یقه پیراهن، گره زده می شود. پاپیون خیلی نیاز به تعریف و توصیف ندارد و گرچه نسبت به کراوات کم کاربرد تر است، اما همه ما با آنها قدر کافی آشنایی داریم. گرچه استفاده و کاربرد پاپیون ها در مهمانی های رسمی، مانند مراسم ازدواج، نسبت به استایل های غیررسمی آن بیشتر است، اما باید در نظر بگیرید که پاپیون کاربردش، تنها منحصر به ست و استایل های رسمی نیست و در این مطلب پارچی سعی می کنیم در ساخت انواع مختلف استایل ها با پاپیون، همراهتان باشیم.

تاریخچه پاپیون

ماجرای پاپیون به قرن هفدهم میلادی بر می گردد. زمانی که سربازان فرانسوی پارچه ای را به شکل پاپیون به دور یقه خود می بستند. البته این تنها ریشه و خاستگاه این اکسسوری جذاب است. چرا که فراگیر شدن و عرصه رسمی آن در دنیای مد و فشن در قرن 19 میلادی انجام گرفت.

پاپیون سلبریتی

انواع مختلف پاپیون

پاپیون ها چهار نوع پرکاربرد دارند که البته توصیه می کنیم خیلی خودتان را به این دسته بندی ها محدود نکنید و حتی اینگونه می گوییم که به آنها بی توجه باشید. آنچه که لازم است در نظر بگیرید نکات مهمی در راستای ساخت ست و استایل حرفه ای با پاپیون است که به آنها اشاره می کنیم.

 

اکنون صرفا جهت اطلاع در نظر بگیرید که 4 نوع مشهورتر پاپیون ها شامل پاپیون های پروانه ای ، مدل های الماسی ، پاپیون بال خفاشی و در انتها پاپیون های گرد هستند. در ادامه به تفاوت هر کدام و نکاتی کلیدی برای انتخابی درست از بین مدل های مختلف، خواهیم پرداخت.

انواع مختلف پاپیون

راهنمای ساخت استایل و ست با پاپیون

رایج ترین، پرکاربردترین و کلاسیک ترین پاپیون، مدل پروانه ای است. در نتیجه اگر میزان کلاسیک و رسمی و سنگین بودن برایتان بسیار مهم است، این مدل ها باید انتخاب اولتان باشد. البته یک تبصره را از ما بپذیرید: اگر انداماتان خیلی لاغر است، سراغ این مدل ها نروید و انتخاب های بهتری نیز برای شما وجود دارد.

برای لاغر ها پاپیون بال خفاشی مناسب تر است. این مدل نسبت به پروانه ای ها، پهنای کمتری دارند. پاپیون بال خفاشی اگر بجا استفاده شود می تواند استایل فانتزی زیبایی را ایجاد کند.

 

پاپیون های گرد و الماسی نسبت به دو مدل قبلی بسیار کم کاربردند. به هر حال همانطوری که از نام آنها پیداست، الماسی ها، بال انتهایی تیز و لوزی شکل دارند، پاپیون های گرد هم بالهایشان گرد و نیم دایره ای است.

 

جنس پاپیون

پاپیون ها می توانند از پارچه های مختلفی ساخته شوند. رایج ترین متریال آنها، پنبه، پلی استر و ابریشم است. بدیهی است که در میان این سه، پلی استر ارزان ترین و ابریشم گران ترین است.

پاپیون ابریشمی

بستن پاپیون

در دنیای امروز، پاپیون های آماده همه ی بازار را گرفته اند. توصیه ما هم استفاده از همین مدل هاست. چون هم کارتان را راحت تر می کنند و هم اینکه کاربردی ترند. در هرصورت اگر چنانچه علاقه دارید خودتان پاپیونتان را ببندید، تصویر زیر بیشتر از هر توضیحی به کارتان خواهد آمد:

آموزش بستن پاپیون

آیا برای ساخت استایلی رسمی تنها پاپیون و پیراهن مردانه کافی است؟

خیر! لطفا به این قسمت حتما توجه داشته باشید که استفاده از پاپیون بر روی پیراهن مردانه به تنهایی عملی بسیار خطرناک است! چرا؟ به چند دلیل:

دلیل اول این است که کودکان، نوجوانان معمولا به سراغ کت نمی روند، که البته اینگونه نیز بهتر است. کت برای آن ها به نوعی زیاده روی محسوب می شود و حتی بهتر است که در آن سن به عواطف درونی و کودکی متناسب با طبیعتشان بپردازند تا رفتن به سمت استایل تمام رسمی و جدیدیت از جنس مردانگی! اما! ماجرا دقیقا از همینجا شروع می شود که این موضوع برای بزرگسالان تفاوتی ایجاد نمی کند؟ دقیقا بزرگسالان در یک مراسم رسمی و جدی نظیر جشن عروسی، همیشه می خواهند با داشتن یک استایل حرفه ای، برای خود شخصیت و وقار بیافرینند. در نتیجه قطعا خوش ندارند که با کودکان مقایسه شوند!

دلیل دوم به توقعی که پاپیون برای استایل رسمی ایجاد می کند بر می گردد. استایلیست ها همیشه می گویند که برای یک جشن، یا تنها پیراهن و شلوار بپوشید و یا اگر از کراوات و پاپیون استفاده می کنید، حتماً کت را هم در نظر بگیرید.
چرا؟ چون استفاده از پاپیون و کراوات معمولاً توقع استفاده از کت را بیشتر می کند. به عبارت دیگر، پاپیون ظاهر رسمی را می سازد، ولی کت به شکل باطنی و درونی رسمی بودن را القا می کند.

استایل با پاپیون

از آن مهم تر، علت سوم است که استفاده از پاپیون به تنهایی را بسیار خطرناک می کند!یک لحظه کشور خودمان را فراموش کنید و جوامع خارجی را به یاد آورید.کسانی که در استایل پاپیون از آن به تنهایی استفاده می‌کنند چه کسانی هستند؟ اگر دقت کرده باشید معمولاً گارسون ها، پیشخدمت ها برای رسمی بودن پاپیون می‌زنند، ولی چون کت پوشیدن باعث ایجاد محدودیت در کارهایشان می شود، از پاپیون تنها استفاده می کنند. شما که دوست ندارید مثلا در یک جشن عروسی مهم شبیه به گارسون شوید؟

استایل رسمی گارسون
معمولا از پاپیون بدون کت، گارسون ها و پیشخدمت ها استفاده می کنند.

اگر پاراگراف قبلی را قبول داشتید، می توانید بقیه این موضوع را از لینک زیر بخوانید و مطلب جامع ساخت استایل رسمی ویژه عروسی و جشن ها را مورد مطالعه قرار دهید. فقط توجه داشته باشید که این مطلب برای کسانی است که محافظه کارانه می خواهند یک استایل تمام رسمی کلاسیک مردانه داشته باشند، نه کسانی که به دنبال چاشنی اسپرت و نیمه رسمی بودن نیز هستند.

همه چیز درباره ساخت استایل رسمی ویژه‌ی جشن ها و مراسم ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 3 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید