ست لباس چهارخانه فصل بهار

راهنمای ست کردن پیراهن چهارخانه

پیراهن های چهارخانه احتمالا در نگاه اول برای ما مانند لباسی ساده به نظر برسند. اما همین خطوط در هم رفته با عرض‌، رنگ و اندازه‌های مختلف در عرصه‌ی مد و لباس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که اکثر اوقات نیز در بین ترند‌ها و کالکشن‌های برند‌های مطرح آن را میبینیم. یکی از دلایل محبوبیت چهارخانه ها، خطوط و مربع‌های هندسی آن به علاوه ترکیب رنگ‌ها و تنوع بی نهایت آن هاست. در مطلب امروز پارچی راهنمای ست کردن پیراهن های چهارخانه را برایتان فراهم کرده‌ایم. همچنین، علاوه بر آن، انواع طراح‌های محتلف چهارخانه و نام‌های آنها را نیز با هم بررسی خواهیم کرد.

پیراهن چهارخانه

در نگاه اول اکثر ما همه‌ی طرح‌های چهارخانه را به یک شکل می‌بینیم و به علت تفاوتی جزئی که دارند، فکر می‌کنیم طرح و اندازه مربع ها یکسان است. در صورتی که چهارخانه ها انواع مختلفی دارد و هر کدام نیز با نام مشخصی شناخته می‌شوند. در ادامه شما را با انواع طرح‌های چهارخانه آشنا می‌کنیم.

اگر نگاهی به هفته‌های مد در پاریس، لندن یا میلان بیندازید امکان ندارد که در بین آنها پیراهن چهارخانه دیده نشود. اما در هنگام ساخت استایل با پیراهن چهارخانه ، نکات کلیدی فراوانی وجود دارد که اگر رعایت نشود، استایل زیبایی بدست نمی‌آید و ممکن است از نتیجه راضی نباشید. نکته‌هایی که در ادامه خواهید دید هم برای زنان کاربرد دارد و هم برای آقایان کاربرد دارد.

پیراهن چهارخانه اسپرت زنانه

بهترین چهارخانه ها برای ست لباس کدامند؟

تعداد طرح‌های چهارخانه بسیار زیاد است، اما برای ساخت استایل با آنها نیاز نیست که همه‌ی آنها را بشناسید. این ۵ طرحی که در ادامه آورده‌ایم مهم‌ترین و بهترین طرح‌هایی هستند که در چهارخانه استفاده می‌شود. همچنین جزو محبوب‌‌ترین ها نیز به حساب می‌آیند و اکثریت پیراهن ها در بازار با این طرح‌ها موجود هستند.

چهارخانه گینگام

طرح این چهارخانه ساده و بسیار نزدیک به هم و ریز است که اگر از دور به آن نگاه کنید تقریبا به شکل نقطه در می‌آیند. این طرح که در دهه ۶۰ بسیار معروف شد و به اوج رسید، برای کار و استایل کژوآل بسیار عالی است. اکثر رنگ‌های آن نیز روشن است که باعث می‌شود برای پوشیدن بر روی لباسی دیگر یا برعکس گزینه‌ای عالی باشد. راحت‌ترین راه برای ست پیراهن با چهارخانه گینگام ترکیب آن با پیراهن دکمه دار است. اگر می‌خواهید که در استایل خود جسارت نیز به خرج بدهید، آن را با کاپشن بامبر ست کنید.

چهارخانه گینگام

چهارخانه شاهزاده ولز

این چهارخانه همان‌طور که از اسمش پیداست، ریشه‌ی سلطنتی دارد. طرح این چهارخانه شامل مربع‌های گنده با ترکیب رنگ‌های مشکی یا قهوه‌ای با سفید است که بر روی آن خط‌های آبی، صورتی، سبز یا قرمز کار شده است. این طرح با همه رنگ‌ها و لباس‌ها هماهنگی دارد و ساخت استایل با آن بسیار راحت است. این طرح در کت و شلوار و همچنین لباس‌های پر استفاده مانند پالتو‌های زمستانی کاربرد زیادی دارد و استایل زیبایی را می‌سازد. نکته اصلی و حائز اهمیت در این چهارخانه ها خط‌های رنگی آن است که به شما اجازه می‌دهد آن رنگ را با بقیه آیتم‌های لباستان ست کنید.

چهارخانه سیاه و سفید

چهارخانه پنجره‌ای

اگر چهارخانه شاهزاده ولز را یک برادر بزرگتر توصیف کنیم که خوش قیافه و سختکوش است، در مقابلش چهارخانه پنجره‌ای، برادر کوچکتر است که عاشق جلب همه‌ی توجه‌ها به سمت خودش است. خط‌های سفیدی که بر روی این طرح وجود دارد، کنتراست زیادی ایجاد می‌کند که باعث جذابیت بیشتر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که برای ست این چهارخانه از پارچه فلانل استفاده کنید.

چهارخانه تارتان

در واقع ۴۰۰ استایل مختلف از چهارخانه تارتان وجود دارد که اسکاتلندی‌ها از آن استفاده می‌کردند تا هر طایفه را از طایفه دیگر تشخیص دهند. بعد‌ها اسکاتلندی‌ها این طرح را توسعه دادند و برای استتار کردن خود رنگهایی را انتخاب می‌کردند که با طبیعت یکسان باشد. در حال حاظر نیز تارتان نقش مهمی را در کالکشن‌های معاصر به دلیل برند بربری و پترن معروفش دارد. همچنین در دهه ۷۰ نیز پانک‌ها این چهارخانه را در لباس‌های خود زیاد استفاده می‌کردند. همچنین چهارخانه تارتان امضای طراح لباس، ویوین وست‌وود نیز است.

چهارخانه بوفالو

چهارخانه بوفالو در سالهای اخیر مورد استقبال زیادی واقع شده است و در طراحی آن از پیراهن‌ های فلانل الهام گرفته شده است. ویژگی این چهارخانه، مربع خط‌دار آن است که باعث شده بقیه چهارخانه ها که مربع‌های فلت هستند نیز تعادل داشته باشند.

بهترین زمان استفاده از پیراهن چهارخانه برای ست لباس چه زمانی است؟

پیراهن های چهارخانه جزو مواردی است که اکثر افراد باید حداقل یکی از آن در کمد لباسشان داشته باشند. به این علت که همه‌جا به کار می‌آید و می‌توانید بیشترین استفاده را از آن نسبت به بقیه لباس‌ها داشته باشید. اما اگر قرار است که پیراهن چهارخانه‌ی جدیدی به کمد لباستان اضافه کنید، هنگام خرید آن باید به نکاتی توجه کنید که بهترین نتیجه را داشته باشید.

کت چهارخانه زنانه

رنگ:‌ برای پیراهن چهارخانه از رنگ‌های تیره‌تر و کمی خنثی مانند سرمه‌ای، سبز و سفید استفاده کنید تا بتوانید آن را همه‌جا بپوشید و با همه‌چیز ست کنید.

طرح: طرح چهارخانه اگر ریز و کوچک باشد استایلتان را هوشمندانه نشان می‌دهد، در حالیکه طرح‌های درشت و بزرگ استایل را کژوآل و غیر رسمی جلوه می‌دهد. طرحی را بین این دو انتخاب کنید و می‌توانید آن را همه جا و برای هر استایلی استفاده کنید.

پیراهن چهارخانه

پارچه: پارچه‌ای را انتخاب کنید که جنس نرم داشته باشد. پارچه‌های فلانل و پنبه‌ از بهترین گزینه ها هستند.

با اینحال هزاران راه برای ست لباس با پیراهن چهارخانه وجود دارد، اما در این قسمت چند تا از روش‌هایی که چهارخانه در آن بسیار مناسب هستند را فراهم کرده‌ایم.

زمانی که هوا به اندازه کافی برای پوشیدن کاپشن و ژاکت سرد نیست

در فصل‌هایی مانند بهار و اوایل پاییز هوا برای پوشیدن تیشرت تنها و همچنین پوشیدن کاپشن مناسب نیست. در اینجا پیراهن‌های چهارخانه به کمکتان می‌آیند. همچنین یکی از کاربرد‌های زیاد چهارخانه ها، پوشیدن آن بر روی لباس دیگر است که استایل راحت و کژوآلی را می‌سازد که برای آخر هفته‌ها بسیار مناسب است. همچنین از آنجایی که چهارخانه همیشه دو الی ۳ ترکیب رنگ دارند، بسیار راحت می‌توان آن ها را با کفش و شلوار خود ست کرد.

ست لباس چهارخانه

زمانی که از لبا‌س‌های تکراری و خسته کننده تابستانی خسته شده‌اید، پیراهن‌ چهارخانه در کنار شماست

در تابستان بیشترین لباس‌هایی که می‌بینیم تیشرت و شلوار‌های جین است. پیراهن های چهارخانه‌ ای که پارچه نازک دارند نیز برای تابستان گزینه‌ای عالی هستند که کمتر مردم از آنها استفاده می کنند. خانم‌ها نیز می‌توانند به جای مانتو‌های تکراری از پیراهن‌های چهارخانه بلند به جای مانتو استفاده کنند که استایل کژوآل و زیبایی می‌سازد. همچنین ست پیراهن چهارخانه با سارافون نیز از گزینه‌های مناسب برای تابستان است.

ست لباس چهارخانه زنانه

نحوه ساخت استایل و ست لباس با پیراهن چهارخانه

پیراهن چهارخانه در استایل رسمی مردان

پیراهن چهارخانه در ست لباس برای استایل رسمی به تنهایی کافی نیست و اگر می‌خواهید استایل رسمی بسازید، حتما آن را با کت ست کنید. طرح گینگام گزینه‌ای مناسب برای پوشیدن با کت است. همچنین برای هماهنگی بیشتر می‌توانید کراوات خود را با پیراهن ست کنید. در نظر داشته باشید که برای استایل رسمی با پیراهن چهارخانه از رنگ‌های خنثی یا سرد بیشتر استفاده کنید. (بیشتر بخوانید: همه چیز برای ساخت استایل رسمی)

ست پیراهن چهارخانه رسمی

پیراهن چهارخانه در استایل غیررسمی مردان

برای استایل خیابانی و کژوآل پیراهن های چهارخانه بهترین گزینه هستند. با اکثر مدل و رنگهای مختلف جین ست می‌شوند، در حالی‌ که از آن خسته نیز نمی‌شوید. در عین حال با ست شلوار مشکی جین و کفش‌هایی مانند آکسفورد می‌توانید استایل نیمه رسمی زیبایی هم بسازید.

پیراهن چهارخانه رسمی

ست پیراهن چهارخانه در استایل رسمی زنان

در نظر داشته باشید مثال‌هایی که می‌زنیم را در خیابان‌های ایران مستقیما نمی‌توانید بپوشید، اما به راحتی می‌توانید الهام بگیرید و استایلی مشابه به آن بسازید. در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم که چگونه از این استایل‌ها ایده بگیریم و آنها را در خیابان بپوشیم. از طرفی دیگر می‌توانید دقیقا همین استایل‌ها را در مهمانی های خودمانی نیز بپوشید و از آن لذت ببرید.

پالتو چهارخانه زنانه

برای استایل‌های رسمی بهتر است که از ست مونوکروم استفاده کنید. (اگر با اصطلاح مونوکروم آشنا نیستید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را حتما مطالعه کنید: آشنایی با اصطلاحات رایج در دنیای مد و فشن) می‌توانید فقط پیراهن چهارخانه بپوشین و شلوار ساده اما همرنگ پیراهن خود انتخاب کنید، یا اینکه هر دو چهارخانه باشند. برای پیراهن طرح گینگام را پیشنهاد می‌کنیم، اما با توجه به سلیقه شخصی می‌توانید از طرح‌های دیگر نیز استفاده کنید. اما در خیابان‌های ایران به سادگی می‌توانید این استایل را داشته باشید، اما چگونه؟ برای استایل رسمی، پارچی پیشنهاد می‌کند که پالتویی را طرح شاهزاده ولز و یک شلوار به همان رنگ انتخاب کنید. ترجیحا رنگ شلوار کرم یا شیری باشد استایل رسمی‌تری خواهید داشت. اینگونه به راحتی می‌توانید آن را در محل کار یا قرارهای رسمی بپوشید.

پالتو چهارخانه زنانه بهاره

ست پیراهن چهارخانه در استایل کژوآل زنان

ست لباس با پیراهن چهارخانه در استایل زنان کاری بسیار راحت و آسان است با نتیجه‌ای بسیار خوب. در تمامی فصل‌ها بخصوص فصل بهار و تابستان پیراهن های چهارخانه بلند را پیشنهاد می‌شود که حتما در کمد لباستان داشته باشید. بهترین استایل پیراهن بلند با رنگ‌های شاد و روشن همراه با جین‌های مام استایل و راسته همراه با صندل و کفش‌های چرم است. در فصل تابستان نیز بسیار خنک و راحت است. همچنین می‌توانید پیراهن های چهارخانه کوتاه را با سارافون ست کنید و برعکس می‌توانید پیراهن ساده حلقه‌ای بپوشید و بر روی آن پیراهن بپوشید.

مانتوی چهارخانه زنانه

پیراهن چهارخانه زنانه

در ادامه چند ست لباس با پیراهن چهارخانه را برایتان فراهم کرده‌ایم که می‌توانید از آنها در استایل خود استفاده کنید.

ست پیراهن چارخانه

پیراهن چهارخانه

ست لباس چهارخانه

سارافون با پیراهن چهارخانه

لباس چهارخانه زنانه با شلوار جین

کت چهارخانه زنانه

پیراهن چهارخانه با جلیقه

ست لباس چهارخانه همراه با جلیقه

ست لباس چهارخانه بهار

ست لباس عید نوروز

ست لباس کژوآل

ست لباس زنانه برای عیدنوروز

ست لباس چهارخانه فصل بهار

پیراهن چهارخانه اسپرت زنانه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید