راهنمای خرید رولکس

برند اصل بخریم یا های کپی ؟

همیشه برای عده‌ی کثیری این پرسش مطرح بوده که لباس مورد نظر خود را های کپی بخرند یا اصل؟ اگر نمی‌دانید منظور از های کپی چیست، توصیه می‌کنیم مطلب همه چیز درباره‌ی های کپی، فیک ، اصل و تفاوت آن‌ها با هم را حتما مطالعه نمایید. پس از آن که مطلب مذکور را مورد مطالعه قرار دادید و تفاوت آنها را با هم متوجه شدید، با مطلب امروز همراه شوید تا به تمامی پرسش‌هایتان در این مورد پاسخ بگوییم. با ما همراه باشید.

ترکیب آبی زرد

کمی در مورد های کپی و تفاوت آن با فیک (تقلبی)

اولین موردی که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که بین های کپی و فیک تفاوت قابل توجهی است. معمولا فیک یا تقلبی همیشه یک بار معنایی منفی همراه خود دارد اما های کپی از ویژگی های مثبتی برخوردار است که در این قسمت به دو مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

اولین نکته اینجاست که های کپی به ساخت دوباره یک محصول گران قیمت و اعمال کردن تمام جزئیات آن اشاره دارد. (به عبارتی دیگر، یک کپی برداری مو به مو). در صورتی که فیک تفاوت آشکاری نسبت به محصول اصلی دارد.

تلفظ برند های لوکس
… نشان برندهایی که های کپی فراوانی از آنها ساخته می شوند…

نکته دو هم اینکه تشخیص های کپی از کالای اصل در 90% اوقات بسیار مشکل است و گاهی حتی غیر ممکن می‌شود. این موضوع در مواردی نظیر اکسسوری، ساعت و کیف شدت بیشتری پیدا می‌کنند اما در لباس های چرمی و پارچه ای، تفاوت های‌کپی و جنس اصل از نزدیک به سادگی قابل تشخیص است. 

به های کپی و فیک بر می‌گردیم اما فعلا لازم است پیش از بررسی خریدن یا نخرید های کپی به پدیده‌ای بنام ناک آف بپردازیم.

ناک آف نخریم!

اینکه های کپی بخریم یا نه جای بحث فراوانی دارد. اما در این قسمت تکلیف یکی از این دسته بندی ها کاملا واضح است: “ناک‌آف”

محصول اصل برند گوچی و مقایسه با تقلبی

اگر نمی دانید ناک آف چیست توصیه می‌کنیم مطلب اختصاصی ناک آف به چه محصولاتی گفته می‌شود و چه ضررهایی برای دنیای مد و لباس دارد؟ را مطالعه نمایید. می توانید به عنوان یک تعریف کلی به طور خلاصه اینگونه در نظر بگیرید که ناک‌آف یک کپی از محصول گران قیمت بوده که با برند دیگری به فروش رسانده می‌شود. مثلا در نظر بگیرید که برند لویی ویتون یک کت مردانه زیبایی را طراحی کرده، آن وقت برندی مانند Forever 21 به سادگی همان را عینا به همان شکل طراحی و تولید می‌کند و با نام برند Forever 21 به فروش می‌رساند. ناف آف به عبارتی ساده، یک کپی کثیف است. این پدیده برای دنیای مد و لباس آسیب‌هایی جدی دارد که می‌توانید در مطلب اشاره شده مطالعه نمایید: آسیب‌‌های فشن ناک‌آف برای دنیای مد و لباس.

محصول تقلبی و اصلی

در نتیجه در این قسمت تکلیفمان درباره‌ی یکی از این موارد یعنی ناک آف مشخص می‌شود: نباید به هیچ عنوان ناک آف خرید.

بالاخره های کپی بخریم یا نه؟

در مجموع اگر قرار باشد حق مالکیت اثر و قانون کپی رایت را رعایت نماییم، خرید کالای های “های‌کپی” هیچ توجیهی ندارد. اما از طرف دیگر وقتی می‌بینیم که برند‌های مختلفی کشورمان را تحریم کرده‌اند و عملا قصد فروش محصولات خودشان به ما را ندارند ممکن است داستان فرق کند. 

رولکس اصل تقلبی

از طرف دیگر شرایط ارز کشور و همچنین ارزش پولی ریال در مقایسه با ارز سایر کشورهای دنیا را وقتی در نظر می گیریم آنقدر شرایط متفاوتی را ایجاد می کند که عملا برای عموم مردم خرید بسیاری از برندها را غیر ممکن می سازد. با در نظر گرفتن عوامل فوق شاید بتوان در شرایطی متفاوت خرید کالای های کپی را منطقی دانست و حتی مردم را به آن دعوت کرد.

کدام کالا را اصل بخریم و کدام را های کپی؟

توجیه شدن خرید های کپی اصلا بدان معنا نیست که هر محصولی را باید های کپی خرید. خیالتان را راحت کنیم بعضی از محصولات را بهتر است هیچوقت های کپی نخرید و کلا به سراغ نسخه های غیر اصل آن نروید. 

کفش اصل و های کپی

از اصلی‌ترین مواردی که به شما خرید های کپی و کلاً نسخه های غیر اصلی آن ها را توصیه نمی کنیم، کفش است. همان طوری که پیش از این نیز اشاره کردیم در های کپی تا زمانی که از دور به محصول نگاه می کنیم کاملا مشابه کالاهای اصلی هستند اما به محض اینکه از نزدیک به آن نگاه می کنیم و بحث متریال و جنس مطرح می شود، تفاوتش با کالای اصل آشکار می شود.

در خرید کفش مناسب حتی بیشتر از آنکه بحث زیبایی مطرح باشد موضوع سلامتی و طبی بودن آن اهمیت دارد. در واقع این گونه به خاطر بسپارید که یا باید کفش را از یک برند خوب و به صورت اصل و با کیفیت بخرید و یا در غیر این صورت به سراغ نمونه های داخلی و تولید ایران بروید که اتفاقا بعضی از آنها از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند.

کیف گوچی های کپی
کیف گوچی تقلبی

خرید کفش های کپی نه این که کاری بسیار اشتباه باشد اما بهتر است تا جای ممکن از آن بپرهیزید و بیشتر بودجه‌ای که برای خرید لباس خود در نظر دارید را به خرید یک کفش خوب اختصاص دهید. به دلیل تاثیر مستقیم کفش با سلامت انسان، تفاوت حتی بسیار اندک های کپی با اصل در مورد کفش ها ممکن است قابل چشم پوشی نباشد.

پیراهن و شلوار

برای خرید پیراهن، پلیور، کاپشن، انواع شلوار و جین و نظیر آنها، آزاد هستید که از محصولات اصل یا های کپی استفاده نمایید. اگر کالای اصل یا اورجینال را انتخاب نمایید، می توانید از جنس و کیفیت بالاتر پارچه آن برخوردار شوید. اگر هم به سراغ محصولات های کپی بروید ممکن است جنس خوب پارچه و کیفیت بهتر دوخت را تجربه نکنید اما در هر صورت برای خرید آن لباس، بهای به مراتب پایین تری را پرداخت خواهید کرد.

پولیور
مثلا یک هودی اصل از برند H&M به مراتب از یک هودی کپی ۱۰۰ هزار تومانی ارزشمندتر است. چون جنس آن بیشتر از پنبه بود و با پوشیدن میتوان تفاوت را حس کرد.

ساعت های کپی

ساعت از جمله کالاهایی است که خرید های کپی آن را توصیه نمی کنیم. در واقع دنیای ساعت ها بسیار گسترده بوده و کسانی که اهل آن هستند به خوبی می توانند اصل را از های کپی تمیز دهند. همچنین در مورد ساعتها به دلیل ظرافتی که در طراحی آنها وجود دارد گاهی بین خود های کپی ها نیز تفاوت مشاهده می‌شود و در نتیجه ممکن است بسیاری از های کپی ها کیفیت ظاهری خوبی هم نداشته باشند. با وجود این اگر توانستید مدل مشخصی از های کپی بسیار خوب یک برند مطرح ساعت را پیدا کنید، باز هم توصیه می‌کنیم که درنگ نمایید و در خرید آن شک کنید. سپس به سراغ نمونه های اصلی بروید! بسیار خوب، اگر توان خرید ساعت اصل همان برند را نداشتیم تکلیف چه می شود؟ به سراغ برند بعدی می رویم!

استایل مینیمال زنانه

تا دلتان بخواهد برندهای مختلف داریم که بسیار هم در زمنیه تولید ساعت حرفه ای عمل می کنند. دلیلی ندارد که حتماً ساعت رولکس داشته باشیم اتفاقاً خرید یک ساعت زیبا و اورجینال با بهایی پایین تر به مراتب انتخابی باکلاس تر از خرید ساعت های کپی از یک برند لوکس است. 

کیف های کپی

در مورد کیف بخصوص کیف زنانه باید گفت که خرید های کپی نسبت به سایرین منطقی تر به نظر می رسد. به عنوان مثال یک کیف زنانه گوچی حدود 20 میلیون تومان قیمت دارد که می توانید های کپی آن را با کمتر از 200 هزار تومان خریداری نمایید. هرطوری حساب کنید تفاوت قیمت قابل توجه این دو بیشتر از تفاوت کیفیتی آنها جلب توجه می کند. این دیگر انتخاب خودتان است که تمام شرایط و جوانب را در نظر بگیرید و انتخاب کنید.

کیف چرم زنانه گوچی
کیف های کپی گوچی برگرفته شده از فروشگاه پارچی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید