انواع کیف زنانه : 10 مدل رایج و پرطرفدار کیف های زنانه را بیشتر بشناسید.

کیف برای خانم ها، از مهم ترین اکسسوری های ساخت استایل به شمار می آید. جدا از آن، خانم ها معمولا همراه داشتن یک کیف را تا حدی برای خود الزامی می دانند. این که شما مخاطبان عزیز جزو کدام گروه هستید و چقدر از کیف استفاده می کنید به استایل و سبک پوشش و زندگی خودتان بر می گردد. اما آن چه به مطلب امروز پارچی مربوط است، طراحی و ساخت استایل با کیف های زنانه است. در این مطلب مجله پارچی می خواهیم با 10 مدل رایج و پرطرفدار در بین کیف های زنانه آشنا شویم و مختصری از ست کردن و نکاتی مهم پیش از خرید هر یک از آن ها را با هم مرور کنیم. با ما همراه باشید.

انواع کیف های زنانه

کیف زنانه را چه رنگی بخریم؟

اگر هنوز مطلب اصول ترکیب رنگ و ست کردن لباس ها را نخوانده اید، توصیه می‌کنیم مطلب مربوطه را مطالعه نمایید تا بتوانید به درک درستی از ست کردن و انتخاب رنگ برسید. همان طوری که خواندید و دیدید، دلیل اینکه کیف ها را معمولاً به رنگ هایی نظیر قهوه‌ای و یا سیاه و سفید عرضه می کنند به توانایی بیشتر این رنگ ها در ست شدن بر می گردد.

کیف زنانه قهوه ای

برای علاقمندان، بیشتر توضیح می دهیم که رنگ های سیاه و سفید و خاکستری همگی رنگ هایی خنثی هستند و عملا در ماهیتِ ست کردن لباس ها اثر نمی گذارند. در نتیجه می توانند با هر رنگی ست شوند. رنگ قهوه ای هم که از ترکیب تمام رنگهای اصلی به دست می آید، نتیجه ای یکسان و مشابه رنگ های خنثی در ست شدن خواهد داشت. 

استایل زنانه کیف صورتی

خلاصه که توصیه می کنیم برای اینکه خیالتان راحت باشد، به سراغ همین رنگ ها بروید. یا اگر می خواهید کیف رنگی بخرید، سعی کنید، رنگی که انتخاب می کنید، تا جای ممکن کم رنگ باشد. مثلا به جای خرید یک کیف به رنگ قرمز پررنگ، صورتی کم رنگ را انتخاب کنید. به این ترتیب، هم انتخابی شیک و سنگین تر خواهید داشت، هم می توانید به سادگی کیفتان را با هر لباسی ست کنید.

انواع کیف زنانه

1. کیف دوشی

از ابتدایی ترین و رایج ترین انواع کیف زنانه ، کیف های دوشی هستند. کیف های دوشی، به شکل قابل توجهی مناسب برای خرید و حمل اقلام کوچک و بزرگ و استفاده ی هرروزه هستند. معمولاً این کیف‌ها بزرگ ترین و پرکاربرد ترین کیف در بین کمد لباس هر خانمی است. از خاطر نبرید که این کیف ها به طور روزمره می توانند برایتان بسیار کاربردی باشند. دسته ی بلند کیف های دوشی، باعث می شوند که به راحتی بر روی دوش حمل شوند.

کیف دوشی

2. کیف بنددار

کیف های بند دار برای خانمهای شاغل بهترین انتخاب است. این کیف ها هم می توانند به طور روزمره، مانند کیف های دستی مورد استفاده قرار بگیرند و هم در صورت نیاز تبدیل به کیف لپ تاپ شوند. در نتیجه دیگر لازم نیست که دو کیف مجزا را همزمان حمل کنید!

کیف بنددار زنانه

این دسته از کف ها معمولا چرم هستند و فرم کیف مدرسه نیز دارند. ناگفته نماند که به این مدل ها، کیف خورجینی نیز گفته می شود. همچنین معمولاً توصیه می شود که در انتخاب این کیف ها، به کیفیت، دوام و ماندگاری آن توجه ویژه ای شود. چون معمولاً به علت نوع کاربرد و استفاده هر روزه از این کیف ها، به نفع تان خواهد بود که کیفی بخرید که برایتان ماندگار باشد. 

3. کیف کلاچ

یکی دیگر از انواع کیف های زنانه که بسیار هم مشهور اند، مدلهای کلاچ هستند. کیف های زنانه کلاچ، مدل هایی بسیار کوچک و باریک اند که معمولاً برای مهمانی ها و مجالس رسمی و کاربردهای اینچنینی استفاده می شوند. همانطور که در تصویر نیز می‌توانید مشاهده کنید، کیف های زنانه ی کلاچ، به هیچ عنوان فضای قابل توجهی ندارند و تنها برای حمل اقلام ضروری در جشن ها و مهمانی ها نظیر کارت بانکی، پول و شاید یک رژلب، به کار می روند. نکته جالب اینجاست که کیف های کلاچ معمولاً درون خود بندی دارند که در صورت نیاز خانم ها می توانند برای حمل آسان تر از آن استفاده کنند.

کیف زنانه کلاچ

4. کیف هوبو یا هلالی

از دیگر انواع کیف های زنانه، باید مدل هوبو یا هلالی را نام برد چون بسیار کاربردی و رایج هستند. کیف های هوبو معمولاً پارچه‌ای و یا چرمی هستند که طراحی نرم و شلی دارند. کیف های هلالی، معمولاً به دلیل داشتن بند غیر قابل تنظیم، تبدیل به کیفی با ساختاری یکپارچه و تکراری شده اند. از خاطر نبرید که این کیف ها با وجود طراحی ویژه ی خودشان، تنها در استایل‌های کژوال و یا غیر رسمی به کار می روند و استفاده از آنها در تیپ های رسمی را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم. با این وجود می توانید از آنها برای کاربردهای روزمره و حمل اقلام فراوانی (به دلیل جادار بودن) استفاده نمایید.

کیف هوبو هلالی

5. کیف مچی

از دیگر انواع کیف های زنانه مدل های مچی هستند. همانطور که از نام آن ها پیداست، به دور مچ انداخته می شوند. باید اعتراف کرد که اکثر اوقات این کیف ها را افراد با کیف های کلاچ اشتباه می کنند. کیف های مچی را می توانید مانند کیف پول خودتان در نظر بگیرید. با این تفاوت که کمی پر کاربرد تر نیز هستند. علاوه بر آن، حمل آن ها نیز بسیار آسان و راحت است.

کیف مچی زنانه

از کیف های مچی می توانید برای حمل پول، کارت بانکی و گوشی و سایر اقلام کوچک اینچنینی استفاده کنید. بیشترین کاربرد آنها نیز در مجالس و جشن ها و در مجموع ویژه ی استایل های رسمی است. نمی دانم متوجه شده اید یا نه، اما شاخص ترین ویژگی این مدل کیف ها پیچیده شدن آنها به دور مچ است که باعث می‌شود دستتان برای همیشه در حین حمل کیف، آزاد باشد!

6. کیف باگت

اگر مطلب بیوگرافی برند فندی را خوانده باشید، می بینید که چطور برند فندی توانست باگت ها را در بین انواع مختلف کیف های زنانه ، به سادگی ترند و همه گیر کند. امروزه، همچنان این مدل ها محبوب و پرکاربردند. نام گذاری “باگت” برای این کیف های زنانه به دلیل شباهت آنها به نان باگت است! به عبارت دیگر، ارتفاع کم و ظاهری عریض، کیف های باگت را شبیه به نان باگت کرده است. معمولا کیف های باگت را به همراه یک بند کوتاه طراحی می کنند و بیشترین استفاده آنها نیز در مجالس و استایل های رسمی است.

کیف باگت

7. کوله پشتی

احتمالاً می توان اینگونه اظهار نظر کرد که کوله پشتی در بین انواع کیف های زنانه ، مشهور ترین و شناخته شده ترین مدل است. چون کاربرد اصلی کوله پشتی ها در مدارس بوده و همه ی ما دورانی، از آنها در دوران کودکی استفاده می کردیم.

کوله پشتی

به هر صورت، امروزه کوله پشتی ها دیگر منحصر به کوهنوردی و مدارس نیستند و وارد استایل های روزمره ی ما شده اند. کوله پشتی ها برای خانم ها یکی از اصلی ترین انواع کیف های رایج شمرده می شوند و علت آن نیز کاربردی بودن این مدل ها برای شرایط مختلف است.  یعنی از خرید و پیاده روی و مسافرت گرفته ‏تا استفاده در دانشگاه و روز های که قرار است به چند جای مختلف برویم!

8. کیف کمری

به خاطر دارید زمانی کیف های کمری یکی از پرکاربردترین ها در استایل آقایان بودند؟ کیف های کمری ویژه خانم ها نیز دقیقاً مانند همان ترند های آن زمان استایل های مردانه بوده و جالب است بدانید که این مدل کیف ها در چند سال گذشته برای خانمها بسیار پرطرفدار شده اند و به نوعی تبدیل به ترند گردیده اند. علت ترند و همه گیر شدن کیف های زنانه کمری بسیار واضح است: می توانند به راحتی با بندشان به دور کمر بسته شوند و یا بر روی کمربند قرار بگیرند که در هر صورت حمل آن ها را بسیار آسان می سازد. می توان از کیف های کمری زنانه در پیاده روی، مکان های شلوغ و یا مسافرت های طولانی نیز استفاده کرد.

کیف کمری زنانه

9. کیف دستی

کیف های دستی نیز شاید به عنوان پرکاربردترین کیف در بین استایل های زنانه قرار بگیرند. این کیف ها با قابلیت حمل دستی و آسان، برای استفاده روزمره و همه روزه کاربرد دارند، هر چند تا دلتان بخواهد انواع طراحی های مختلفی برای این دسته از کیف های زنانه به کار می رود که باعث شده تعداد زیادی از آن ها برای استایل های رسمی نیز کاربردی باشند. البته فراموش نکنید که این مدل ها اگرچه از کیف های خرید کوچک ترند اما با این وجود همچنان کلی جا دارند و کاربردی خواهند بود.

کیف دستی زنانه

بد نیست بدانید که کیف های دستی همانطوری که از نامشان بر می آید، برای حمل با دست ساخته شده اند اما با این وجود برای شرایط خاص و زمان های لازم، بند های دوشی بلند که قابلیت وصل شدن دارند نیز برای آن ها در نظر گرفته می شود تا از آن ها کیفی فوق العاده کاربردی بسازند.

10. کیف پستچی

آخرین مدلی که از انواع کیف زنانه در این مطلب معرفی می کنیم، کیف های پستچی هستند. این کیف ها همانطوری که از نامشان بر می آید، برای حمل کتاب و ادوات کاغذی بهترین گزینه اند. در نتیجه کیف های پستچی بین دانشجویان طرفدار فراوانی دارند. ناگفته نماند که از ویژگی های شاخص آن ها جلوگیری از نفوذ آب به داخلشان است که به کاربرد آن ها می افزاید. کیف های پستچی، شبیه به کیف های پیک سوار ها و کیف های مدرسه ی قدیمی اند. بسته شدن دو طرف آن ها با سگک نیز یکی از پرکاربرد ترین طراحی در بین این مدل است.

کیف پستچی

خوشبختانه اکثر کیف های پستچی، بند دوشی بلندی نیز دارند که برای شرایطی که ادوات سنگین تری نظیر لپ تاپ و تبلت را در آن ها قرار می دهید، بسیار مفید اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید