آرایش مو برای زنان

آرایش مو ؛ وقتی نباید هر مدل و رنگ مویی را انتخاب کنید!

زمانی که صحبت از آرایش می شود، اولین مسئله ای که به ذهن می آید، آراستن یا تزئین مو و صورت است. همه ی ما، چه زن چه مرد می خواهیم مرتب، آراسته و زیبا به نظر برسیم. آرایش هم برای همین زمان است! در مطلب امروز پارچی نگاهی می اندازیم به تمام نکاتی که باید راجع به آرایش مو هایتان بدانید. بحث آرایش تمامی ندارد و ما همه ی سعی خود را می کنیم تا مطلبی جامع درباره ی تمام نکات مهم آرایش مو برایتان بگوییم. همراه ما باشید.

رنگ مو فانتزی پاستل

آرایش مو به دو دسته کلی تقسیم می شود: دسته ی اول به رنگ مو و دسته ی دوم به مدل مو مربوط می شود. فرقی نمی کند 30 ساله باشید یا 50 ساله، موهای کوتاه داشته باشید یا بلند، این مطلب به تمامی مباحث که مربوط به آرایش مو باشد خواهد پرداخت.

چه رنگ مویی مناسب سن شماست؟

خب زمانی که بحث رنگ مو می شود، همیشه می بینیم که کسانی که سنشان بالای 30 است چالش بیشتری برای انتخاب رنگ مو دارند. درست است که زنان پایین 30 سال نیز چالش اینکه موهایشان را چه رنگی کنند دارند اما به این فکر نمی کنند که آیا این رنگ سن من را بالاتر نشان می دهدیا نه؟ چالش آن ها بیشتر روی انتخاب رنگ با توجه به تناژ پوستشان است. اما وقتی سن کمی بالاتر می رود باید بیشتر حواسمان به رنگی که برای موهایمان انتخاب می کنیم باشد. شاید رنگ موی سبزی که قبلا در آن می درخشیدید الان دیگر گزینه ای مناسب برایتان نباشد. با تغییر سن خیلی چیزها تغییر می کنند، و چیزی که قبلا باعث می شد حس خوبی داشته باشیم، ممکن است در زمان حال، آن حس گذشته را القا نکند. پس چاره چیست؟

رنگ مو زنانه بلوند

نگران نشوید و با خود فکر نکنید که دیگر نباید رنگ هایی که دوست دارید را امتحان نکنید. نه اصلا اینطور نیست. اما اگر می خواهید که جوان تر به نظر برسید رنگ موهایی که در این قسمت برایتان جمع آوری کرده ایم بهترین گزینه ها برای خانم های 30، 40 و 50 ساله هستند. اما اگر از تاثیر رنگ مو بر روی سن خود صرف نظر می کنید و تنها می خواهید بدانید که چه رنگ مویی برای تناژ صورتتان مناسب تر است، قسمت بعدی این مطلب را بخوانید.

رنگ مو برای 30 ساله ها

30 سالگی سنی است که احتمالا به جای ثابتی رسیده اید، شغل ثابتی دارید و می دانید که زندگیتان را به کدام سمت هدایت کنید. رنگ موهایی که در این سن انتخاب می کنید کمی شاید چالشی به نظر بیایند، زیرا هم باید نشان دهنده ی پختگی باشند و هم در جوان نشان دادن شما تاثیر بگذارند.

رنگ موی قهوه ای تیره

رنگ قهوه ای تیره گزینه ای بسیار عالی است زیرا هم شما را جوان تر و هم بسیار رسمی نشان می دهد. اگر چشم های سبز دارید با این رنگ خواهید درخشید.

رنگ موی قهوه ای برای زنان

آرایش مو بر اساس رنگ کاراملی

تغییر رنگ موهایتان به کاراملی باعث می شود که صورتتان درخشان تر شود و شخصیتتان مرموز و جذاب به نظر بیاید. برای کسانی که از رنگ موهای تکراری مانند قهوه ای خسته شده اند، گزینه ای بسیار مناسب است.

رنگ موی کاراملی زنان

های لایت مو

اگر می خواهید شجاع تر به نظر برسید و از شر رنگ موهای تکراری خلاص شوید، از های لایت در موهای خود استفاده کنید. می توانید تکه ای از موهایتان را های لایت های بلوند یا کمی روشن تر از رنگ پایه ی موهایتان کنید. به هیج عنوان از بلوند خیلی روشن استفاده نکنید، زیرا در سی سالگی احتمالا موهایتان شروع به سفید شدن می کند و های لایت بلوند روشن شما را پیرتر نشان می دهد.

های لایت موهای روشن

رنگ مو برای 40 ساله ها

خیلی از مردم می گویند که 40 سالگی در اصل همان 20 سالگی است اما جدیدتر و بهتر. این حرف زمانی منطقی و درست است که ذهن جوان و بازی داشته باشید. در این سن خوب می دانید که چه چیزهایی برایتان خوب است و چه چیزهایی خوب نیست.

از موهای خاکستری خود استقبال کنید

زمان اینکه خانم ها از نشان دادن موهای خاکستری خود می ترسیدند، به سر رسیده است. در واقع موی خاکستری مدتی است که ترند شده و خیلی از زنان جوان موهای خود را دکلره و رنگ می کنند تا موی خاکستری داشته باشند. پس چرا شما از موهای طبیعی خود استفاده نکنید؟ نکته ی کلیدی برای خاکستری این است که باید حواستان باشد چگونه استایل خود را با آن می سازید و به موهایتان بی توجه نباشید.

رنگ موی خاکستری دکلره

رنگ موهای بلوند

اگر همیشه دلتان موهای بلوند می خواست، الان بهترین زمان برای انجام آن است، اما توجه داشته باشید که با توجه به تناژ پوستتان آن را انتخاب کنید. اگر پوست سفیدی دارید از رنگ بلوند طلایی استفاده کنید. بلوند روشن هم، با پوست روشن ترکیب خوبی به وجود می آورد. اما حواستان باشد که باعث نشود رنگ پریده به نظر بیایید. اگر پوستتان سبزه است رنگ بلوند مسی و اگر تیره است بلوند کرم با تناژ پوستتان همخوانی دارد.

رنگ موی بلوند طلایی
رنگ موی بلوند طلایی
رنگ موی بلوند مسی
رنگ موی بلوند مسی گزینه ای عالی برای پوست های سبزه
رنگ موی بلوند
رنگ موی بلوند کرم

بالیاژ

بالیاژ باعث می شود جوان و باحال به نظر برسید و همچنین شیوه ی خوبی برای پوشاندن موهای خاکستری است. فقظ حواستان باشد که از رنگ های روشن استفاده نکنید و دو رنگی که استفاده می کنید با هم خوب ترکیب شوند.

بالیاژ مو

رنگ موی طبیعی خود را فراموش نکنید

اگر می خواهید موهای خاکستری خود را بپوشانید و در عین حال کاملا طبیعی باقی بمانید، از رنگ اصلی موهای خود استفاده کنید ( مثلا اگر موهایتان مشکی است دوباره آن را مشکی کنید). این کار باعث می شود که همه فکر کنند اصلا سنتان بالا نرفته و وقتی شما را می بینند احتمالا به شما می گویند که اصلا تغییر نکرده ای! اگر نیازمند کمی تغییر نیز هستید می توانید یک تن روشن تر یا تیره تر از رنگ اصلی، موهایتان را رنگ کنید.

 

50 سالگی، سن خردمندی

50 سالگی، زمانی است که دیگر آزادانه هر رنگی را که دوست داشته باشید می توانید انتخاب کنید. ما هم چند رنگ را برایتان به عنوان پیشنهاد گردآوری کرده ایم.

رنگ موی بنفش تیره، گزینه ای مناسب برای آرایش مو

رنگ موی فانتزی بنفش تیره

بله همان طور که مشاهده می کنید رنگ بنفش باعث می شود هیجان انگیز و بسیار جوان به نظر برسید. اما احتمالا دلتان نمی خواهد که رنگ موهایتان زیادی در چشم باشد و رنگ های فاتنزی نیز برای این سن گزینه ی خیلی مناسبی نیستند. برای همین پیشنهاد ما برای آرایش مو هایتان رنگ بنفش تیره است و نگران نباشید، زیرا تفاوت زیادی با زنگ قهوه ای تیره ندارد و باعث جلب توجه نیز نمی شود.

رنگ موی قرمز

این رنگ تقریبا هیچ وقت از مد نمی افتند و همیشه نظر بقیه را به شما جلب می کند و پوستتان را روشن تر نشان می دهد. اگر پوست روشنی دارید، رنگ قرمزی که روشن و جیغ باشد، شما را سرزنده تر نشان می دهد. همچنین برای پوست های تیره رنگ ماهاگونی گزینه ای بسیار مناسب است.

رنگ موی قرمز آرایش مو

در ذهن داشته باشید که ترجیحاََ در سن های بالای 30، از موهای تیره خودداری کنید. به هر حال همه ی رنگ ها زیبا هستند و اصراری بر اینکه حتما از این رنگ موها استفاده کنید نیست. صرفا این رنگ موها گزینه ی بهتری است برای کسانی که می خواهند کمی جوان تر به نظر برسند.

رنگ موی مناسب برای تناژ مختلف پوست

مهم ترین تصمیمی که هنگام انتخاب رنگ مو باید بگیرید این است که آن رنگ با تناژ صورتتان همخوانی دارد یا نه؟ رنگ ها بر اساس تناژ صورت، به دو دسته تقسیم می شوند: سرد و گرم. “کاری هیل” متخصص رنگ موی برند اورآل می گوید که “من مشتریانی دارم که از رنگ موی یک سلبریتی یا مدل خوششان می آید و می خواهند که آن را برای موهای خودشان داشته باشند. مسئله درست کردن آن رنگ ها نیست، بلکه تشخیص این است که آیا آن رنگ با تناژ پوست صورتشان همخوانی دارد یا نه.”

رنگ موی زنان برای پاییز

پوست هایی با تناژ سرد دارای رنگ های صورتی، قرمز و آبی و رنگ های تناژ گرم دارای زرد، هلویی و طلایی هستند. خب برایتان سوال ایجاد شد که شما کدام یک از این تناژها را دارید؟

چطور تناژ پوستمان را تشخیص دهیم؟

راحت ترین و سریع ترین راه این است که به مچ دستتان نگاهی بیندازید؛ دستتان را برگردانید و به رنگ رگ هایتان نگاه کنید. اگر رنگ آنها آبی یا بنفش باشند، شما به احتمال زیاد تناژ سرد هستید. اما اگر رگ دستتان سبز یا زرد باشد، پوستتان دارای تناژ گرم است.

تناژ گرد یا سرد

احتمالا شنیده اید که بهترین راه برای انتخاب کردن رنگ موی مناسب این است که دقیقا رنگ مخالف تناژ صورتتان را انتخاب کنید. اما باید بگوییم که این مسئله امروزه دیگر کاربرد ندارد و اتفاقا برعکس آن نتیجه ی بهتری دارد. یعنی تناژ سرد با رنگ سرد گزینه ای بهتر است. در هر صورت شما باید رنگی را انتخاب کنید که با آن اعتماد به نفش بیشتری داشته باشید. اما برای ترکیب و هماهنگی زیباتر و نتیجه ای بهتر آن را با رنگ پوستتان نیز هماهنگ کنید.

رنگ مو برای پوست های روشن با تناژ سرد

نکته ی جالب این است که هر چقدر پوست روشن باشد، رنگ مو هم می تواند روشن تر باشد. رنگ های بلوند روشن مانند نقره ای یا بلوند یخی گزینه ای مناسب هستند. حتما از تناژهای گرم مانند طلایی، مسی یا کاراملی دوری کنید زیرا حالت طبیعی چهره را از بین می برند. اگر به رنگ های تیره نیز علاقه دارید به سراغ رنگ های ارغوانی قرمز تیره، زرشکی، آبی مشکی و قهوه ای تیره بروید.

رنگ موی بلوند یخی
برخلاف باور مردم برای موهای بلوند لازم نیست که حتما چشم های آبی داشته باشید تا زیبا به نظر برسید

رنگ مو برای پوست های روشن با تناژ گرم

اگر پوستتان روشن اما با تناژ گرم است پیشنهاد می کنیم نگاهی به رنگ موهای اما استون و اما رابرتز بیندازید. رنگ های قرمز مسی، قرمز نارنجی، بلوند طلایی، توت فرنگی و کاراملی گزینه های مناسبی برای شما هستند. برای پوست های سفید با تناژ گرم پبشنهاد می شود که حتما از رنگ هایی که پایه آن ها آبی یا بنفش هستند خودداری کنید. همچنین رنگ های خانواده مشکی را هم نباید استفاده کنید زیرا با رنگ پوستتان تضاد زیادی خواهند داشت.

اما استون موهای قرمز

رنگ مو برای پوست متوسط با تناژ سرد

اگر پوست متوسطی دارید تقریبا می توانید از تمام رنگ ها استفاده کنید و از آنها لذت ببرید اما همچنان تناژ سرد یا گرم بایدها و نبایدهایی دارد که لازم است در نظر بگیرید. برای کسانی که موهای تیره دارند، بهتر است که به رنگ های قهوه ای روشن مانند پوست گردو بچسبید. برای بلوندها، موهای گندمی یا بژ ظاهرشان را تکمیل می کند و کاملا هم طبیعی به نظر می رسد. اگر هم سراغ رنگ قرمز رفتید، قرمزهایی را انتخاب کنید که به قهوه ای یا طلایی تمایل بیشتری داشته باشند.

موی قهوه ی روشن زنانه
تیلور سوئیفت نمونه ای عالی برای پوست متوسط با تناژ سرد است

رنگ مو برای پوست متوسط با تناژ گرم

برای این پوست ها پیشنهاد می شود که حتما وفادار به تناژ طلایی بمانید، حالا فرقی نمی کند تیره باشد یا روشن. دقت داشته باشید که اگر کسانی که پوست متوسط با تناژ گرم دارند از رنگ هایی با تناژ سرد استفاده کنند، پیرتر به نظر می آیند. بهترین گزینه برای این پوست ها براند است؛ یعنی مویی که هم رنگ قهوه ای دارد و هم طلایی.

رنگ موی های لایت قهوه ای طلایی

رنگ مو برای پوست های سبزه با تناژ سرد

برای پوست های سبزه، خانواده رنگ های خرمایی با های لایت کم گزینه ای مناسب است. اگر از رنگ های روشن نیز می خواهید استفاه کنید، پایه ی موهایتان را حتما تیره نگه دارید و بعد بر روی آن های لایت روشن مانند کاراملی انجام دهید. رنگ های قرمز قهوه ای مانند فندقی یا دارچینی نیز مناسب هستند. از رنگ های تیره رنگ موکا نیز گزینه ی خوبی است.

موی تیره برای زنان

رنگ مو برای پوست های سبزه با تناژ گرم

برای انتخاب رنگ موی هماهنگ با پوست سبزه به استایل جنیفر لوپز و رنگ موهایی که انتخاب می کند حتما نگاهی بیندازید. طلایی تیره و طیف کاراملی و همچنین رنگ موکا را حتما در نظر داشته باشید. رنگ های قرمز بنفش تیره هم برای آرایش مو مناسب هستند.

جنیفر لوپز رنگ های لایت قهوه ای

رنگ مو برای پوست تیره با تناژ سرد

رنگ های پایه برای این پوست عبارت اند از رنگ اسپرسو، آبی مشکی و بفش تیره، و برای های لایت تناژهای سرد را حتما انتخاب کنید. فرقی نمی کند قهوه ای، قرمز یا طلایی باشد.

رنگ موی قهوه ای تیره

رنگ مو برای پوست تیره با تناژ گرم

در طیف رنگ های روشن برای این نوع پوست، رنگ کاراملی و قهوه ای کرم مناسب است. در طیف رنگ های روشن نیز ماهاگونی و قهوه ای سوخته را در نظر داشته باشید.

بیانسه موی قهوه ای

احتمالا متوجه شده اید که برای هر رنگ پوست برایتان مثالی از یک سلبریتی زده ایم، یا عکسی از موهایشان را گذاشته ایم. دلیلش این است که اینگونه راحت تر و انتخاب های بیشتر و متنوعی خواهید داشت. مثلا متوجه شده اید که تناژ پوستتان چیست. خب حالا بروید سراغ سلبریتی ای که تناژ پوستش با شما یکی است و رنگ هایی که انتخاب می کند را نگاه کنید و آرایش موی خود را بر اساس آن انجام دهید.

انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت

وقتی صحبت در مورد مدل مو می شود شما می توانید بدون توجه به مدل صورتتان هر مدل مویی را که در آن احساس راحتی می کنید انتخاب کنید. اگر دلتان مدل موی پیکسی می خواهد یا اگر دوست دارید که چتری داشته باشید، آن ها را حتما امتحان کنید. زیرا در وهله اول این شما هستید که باید احساس راحتی و خوبی نسبت به موهای تان داشته باشید. اما اگر برایتان سوال است که چرا سلبریتی ها و افراد مشهور همیشه موهای زیبا و متناسب با صورت و استایلشان دارند پیشنهاد می کنیم اول از همه فرم صورت تان را بشناسید تا بتوانید بهترین مدل مو را انتخاب کنید.

آرایش مو زنان

زیرا سلبریتی ها با توجه به فرم صورت و تناژ پوستشان بهترین مدل مو را انتخاب می کند. برای همین است که همیشه زیبا به به نظر می رسند. پس برای داشتن بهترین آرایش مو بعد از شناخت تناژ پوست باید فرم صورت تان را نیز بدانید. در این قسمت انواع فرم صورت و مدل موهایی که با آنها هماهنگ هستند را برایتان خواهیم گفت و بعد از خواندن این مطلب به راحتی می توانید فرم صورتتان را تشخیص دهید و بهترین مدل مو را امتحان کنید.

مدل مو برای صورت گرد

صورت گرد به صورتی گفته می‌شود که ارتفاع و عرض آن به یک اندازه باشد و هیچ گونه زوایا و گوشه ی برجسته نداشته باشد. به کسانی که صورتی گرد دارند به اصطلاح بیبی فیس (Baby Face) نیز گفته می شود. به این معنی که همیشه جوان تر به نظر می رسند و انتخاب های بیشتری برای مدل مو دارند. اولین نکته برای کسانی که صورت گرد دارند این است که باید حتماً موهای خود را بلند نگه دارند، زیرا مدل موی بلند باعث می‌شود که صورت و گردن این افراد کشیده‌تر به نظر بیاید.

فرم صورت گرد سلنا گومز

از چتری های کوتاه و حجیم و مدل هایی که جلوی آن کوتاه است خودداری کنید. البته این به معنی آن نیست که مدل مو های دیگر را نمی توانید امتحان کنید. همان‌ طور که قبلاً به آن اشاره کردیم مدل مویی را انتخاب کنید که آن را دوست دارید و در آن احساس زیبایی می کنید. یکی دیگر از راه هایی که باعث میشود صورتتان دراز تر به نظر برسد، این است که یک قسمت از موهای تان را پشت گوش قرار دهید و یک طرف آن را آزاد بگذارید. بستن مو به صورت دم اسبی نیز گزینه مناسبی برای صورت های گرد است. اشتباه رایجی در بین کسانی که صورت گرد دارند وجود دارد، و آن این است که صورت خود را بین حجم زیادی از مو پنهان می کنند که باعث میشود صورت حتی پهن تر به نظر برسد.

مدل مو برای صورت بیضی

صورتی بیضی به حساب می آید که ارتفاع آن از عرض اش بیشتر و خط فک کمی باریک تر از خط مو باشد و هیچ زاویه تیزی وجود نداشته باشد. سلبریتی هایی که این فرم صورت را دارند عبارتند از کیم کارداشیان، ریحانا و بلا حدید. اگر شما جزو کسانی هستید که این فرم صورت را دارید بسیار خوش‌شانس حساب می شوید، زیرا طیف وسیعی از مدل موها را می توانید انتخاب کنید.

فرم صورت بیضی بلا حدید

اولین گزینه ای که برای این صورت باید انجام دهید این است که از مدل موهایی که صورتتان را کشیده تر نشان می دهد دوری می کنید. اگر دلتان موهای کوتاه می‌خواهد مدل موی یک سره تا زیر گوش را امتحان کنید. اما اگر موهای بلند می خواهید از چتری های کج استفاده کنید تا صورت تان کشیده به نظر نیاید. نکته مهم و چالشی برای صورتهای بیضی شامل استایل هایی میشود که مو بر روی صورتتان نباشد و اگر موهای تان باز بود یک طرف یا دو طرفه آن را پشت گوش هایتان قرار دهید، تا گونه های صورت تان دیده شود. از مدل موهایی که بر روی صورت تان می آید استفاده نکنید؛ مانند چتری های سنگین یا مدل هایی که یک طرف آن بلندتر از طرف دیگریست.

مدل مو برای صورت به فرم قلب

فرم صورت برای آرایش مو

برای فهمیدن این فرم یک قلب را تصور کنید؛ در قسمت خط پهنتر و در قسمت فک باریکتر است. این فرم صورت پیشانی بلند و عریض و گونه های بسیار زیبا دارد. سلبریتی هایی که صورتشان قلب مانند است عبارتند از ریز ‏ویترسپون و کورتنی کارداشیان. بهترین مدل مو برای این فرم صورت، چتری است زیرا باعث می‌شود که پیشانی تان کوتاه تر دیده شود. همچنین برای موهای بلند توجه داشته باشید که ارتفاع آن تا پایین شانه باشد. از فرق وسط دوری کنید و موهایتان را به سمت چپ یا راست بیندازید.

مدل مو برای صورت مربعی

به صورت های پهنی که عرض پیشانی، گونه و فک یکی باشد صورت مربعی می گویند. در این فرم صورت، فک بیشتر از هر چیزی به چشم می آید و در هنگام انتخاب مدل مو باید تصمیم بگیرید که می خواهید فرم مربع صورتتان را نگه دارید یا زاویه های شدید را کمتر کنید.

هایلی بالدوین آرایش مو
اگر بخواهید فرم مربعی را حفظ کنید باید سراغ چتری بلند یا مدل مویی که تا فکتان می‌آید را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید از مربع بودن آن کم کنید چتری را انتخاب کنید که در گوشه های صورت بلندتر باشد. یا برای مدل های بلند، موهایتان را صاف کنید و چند سانت پایین تر از خط فک آن ها را نگه دارید. از چتری های حجیم و کوتاه یا مدل موی فر کوتاه، دوری کنید زیرا باعث پهن تر شدن صورت می شود.

مدل مو برای صورت کشیده

راحت ترین راه برای توصیف صورت کشیده این است که یک صورت بیضی را کمی کشیده تر تصور کنید. در این فرم صورت، ارتفاع آن نسبت به عرض به شکل قابل توجهی بیشتر است. سلبریتی هایی که صورتشان به این فرم هستند عبارتند از سارا جسیکا پارکر لیو تایلر.

لیو تایلر آرایش مو
کلید اصلی برای کوتاه تر شدن این فرم صورت این است که کاری کنید تا صورت تان عریض تر به نظر بیاید. بنابراین موهای فر بهترین گزینه هستند. همچنین موهای نزدیک به گونه هایتان باید فر های درشت و آزادی داشته باشد و مو های نزدیک به ریشه سرتان فرهای ریز داشته باشند. همچنین آزادید تا مدل های دیگری هم امتحان کنید فقط به شرط اینکه توجه داشته باشید تا عرض صورتتان پهن به نظر برسد. هیچ وقت سراغ موهایی که از حالت معمولی بلندتر هستند نروید.

مدل مو برای فرم صورت لوزی

اگر پیشانی و خط فک تان به یک اندازه باشد و پهن ترین قسمت صورتتان گونه هایتان باشد، به احتمال زیاد صورت شما فرم لوزی دارد. هالی بری و ونسا هاجنز دارای این فرم از صورت هستند. از آنجایی که فرم لوزی دارای تعادل بسیار زیبایی است تنها کاری که باید انجام دهید این است که فقط زیبایی آن را بیشتر جلوه دهید. تا اینکه بخواهید با مدل مو در صورت تان تعادل ایجاد کنید. موهای کوتاه و چتری کج یا موهای تا شانه ولی پشت گوش قرار داده و دم اسبی بهترین گزینه برای این فرم صورت هستند. صورت لوزی تقریباً با هر مدل مویی بسیار زیبا می شود. فقط به علت چانه کوچک از چتری های حجیم و فرم گرد دوری کنید زیرا صورتتان را کوچک تر از آن چیزی که هست نشان می دهد.

فرم صورت لوزی برای آرایش مو

فرم صورت مسئله ای مهم است که اغلب افراد از آن چشم پوشی می کنند. با فهمیدن فرم صورتتان و نگاه کردن به سلبریتی هایی که با فرم صورت شما یکسان هستند می توانید موهای زیبا و متناسب داشته باشیم.

(در پارچی بخوانید؛ ترند آرایش برای پاییز و روش انجام آنها)

آرایش مو 2019 برای مدل های کوتاه

موهایتان کوتاه است و نمی دانید با آن چه کنید؟ مدلی در ذهنتان نیست و از کوتاه کردن موهای خود به علت محدود شدن پشیمانید؟ نگران نباشید چون ما هوایتان را داریم. مدل های مویی که در این قسمت برایتان گرد آورده ایم، جزو جدیدترین و محبوب ترین مدل های مو در سال 2019 هستند. موهای کوتاه همیشه برای زنان چالشی بوده است. خیلی ها با اینکه به آن علاقه دارند اما به علت ترس و سختی حالت گرفتن موی کوتاه، به سراغ آن نمی روند. مدل موهایی که قرار است ببینید را می توانید با حداقل امکانات و زمان انجام دهید.

اگر برای آرایش مو دنبال مدلی هستید که بعد از شستن آن نیاز به زمان زیادی برای درست کردن نداشته باشد، این مدل گزینه ی مناسبی به حساب می آید. اما برای این حالت مو باید بعضی از محصولات آرایشی مانند ژل را داشته باشید که چیز زیادی نیست. هم برای مکان های رسمی و هم خودمانی، می توانید از این مدل چه به صورت صاف و چه فر استفاده کنید.

آرایش مو برای موهای صاف

مدل موی کوتاه

این مدل مو به علت کوتاه بلند بودنش باعث می شود موهایتان حجیم تر به نظر بیاید و در عین حال حس کلاسیک و هم مدرن می دهد. هم می توانید موهایتان را حالت دهید و به صورت منظم از این مدل استفاده کنید، هم به صورت شلخته و نامنظم.

مدل موی کوتاه زنانه

اگر دنبال مدل مویی هستید که ساده اما در عین حال شیک و رسمی باشد این مدل مو برای شما پیشنهاد می شود. هم به صورت تمیز و مرتب و هم به صورت نامنظم می توانید موهایتان را ببافید. با گذاشتن زمانی کوتاه و انجام این مدل همه فکر خواهند کرد که تازه از آرایشگاه بیرون آمده اید.

آرایش مو برای موهای کوتاه زنان

اگر موهایتان نازک و کم حجم است از این مدل چند لایه استفاده کنید. این مدل مو در عین جذابیت، راحت و خنک هم هست و برای تابستان جزو گزینه های بسیار مناسب محسوب می گردد.

مدل موی کوتاه برای موهای نازک و کم حجم

چون فقط موهایتان کوتاه است دلیل نمی شود که نتوانید موهای خود را ببافید. حتی کوتاه ترین مدل های مو را می توان بافت و همچنان زیبا به نظر آمد.

مدل بافت برای موهای کوتاه

اگر دنبال مدل مویی هستید که بدون تاریخ انقضا و ماندگار باشد، این آرایش مو برای شما عالی است. این مدل مو را هم می توانید با چتری داشته باشید، هم چتری کج و هم بدون چتری. به دلیل تنوع زیاد این مدل مو همیشه جزو محبوب ترین ها بوده است.

مدل موی کوتاه با چتری

آرایش مو برای موهای فر

اگر موهای صاف بی حالت دارید، احتمالش هست که به موهای فر و موج دار خوش حالت بقیه حسودیتان شود، و همین طور کسانی که موهای فر دارند به موهای صاف بقیه حسودی می کنند. خیلی ها پول زیادی را صرف این می کنند که حالت موهایشان را تغییر دهند که در آخر فقط به موهای خود صدمه می زنند. پس به جای این کارها حالت طبیعی موهای خود را قبول کنید و برای آرایش مو مدل هایی را انتخاب کنید که با موهایتان هماهنگی داشته باشد.

موی فر زنانه آرایش مو

اگر دنبال مدل مویی هستید که بدون تاریخ انقضا و ماندگار باشد، این آرایش مو برای شما عالی است. این مدل مو را هم می توانید با چتری داشته باشید، هم چتری کج و هم بدون چتری. به دلیل تنوع زیاد این مدل مو همیشه جزو محبوب ترین ها بوده است.

مدل موهای چند لایه جزو چیزهایی هستند که خیلی ها نمی توانند به آن نه بگویند. به موها جان می بخشد و موهای ضعیف و بی جان یا موهای کلفت غیرقابل کنترل را در حالت خوبی قرار می دهد. بنابراین اگر می خواهید موهایتان هم مد روز باشد هم آرایش موی زیبایی داشته باشید، این مدل را انتخاب کنید.

آرایش مو کوتاه زنانه

موی فر نسبت به بقیه حالت ها برای آرایش مو بسیار چالشی است. از اینکه چه مدلی کوتاه شوند گرفته تا اینکه آن ها را چه مدلی باید درست کرد. کافی است ذره ای اشتباه کنید تا کل روز از موهایتان ناراضی بمانید. اما اگر موی فر هوشمندانه درست شود و دقت کنید که آن ها را چگونه کوتاه می کنید، دیگر چالشی نیستند. می توانید با خیال راحت به آنها موس بزنید و به راحتی کل روز از موهایتان راضی باشید. پس قبل از کوتاهی موهایتان به مدلی که آن را انتخاب می کنید دقت کنید.

مدل موی زنانه برای موی کوتاه فر

 

موی کوتاه فر زنانه آرایش مو

مدل های مو برای زنان مو بلند

احتمالا کسانی که موی بلند دارند با خود می گویند: پس ما چی؟ نگران نباشید، ما شما را فراموش نکرده ایم! بر عکس موی کوتاه که نگهداری آن آسان است و هر مدلی که بخواهید در چند دقیقه درست می شود، نگهداری موی بلند سخت است و برای مدل دادن به آن وقت زیادی باید بگذارید. احتمالا شده زمانی که، آنقدری از نگهداری و آرایش آن خسته می شوید که با خود می گویید یک قیچی بردارم و آن را کوتاه کنم! اما در آخر روز درست است که موی بلند سختی های خود را دارد ولی اگر اصولی مدل دهید، نتیجه زیبا و چشم نواز است.

ما در پارچی برایتان چند مدل موی زیبا و نحوه درست کردن آن را مخصوص آرایش مو برای شما فراهم آورده ایم. تمام این مدل ها در زمان کوتاهی انجام می شوند و نیاز به وسیله های زیادی ندارند. اما قبل از همه ی اینها به موهایتان خیلی برسید و از آن ها به خوبی نگهداری کنید. زیرh موی بلند اما ناسالم زیبایی آنچنانی ندارد. هر کدام از این مدل مو ها را امتحان کردید نظر خود را برای ما بنویسید.

آرایش مو : مدل گوجه ای پیچیده شده

برای روزهایی که یک مدل جمع و جور نیاز دارید و وقت زیادی برای درست کردن موهایتان ندارید این مدل بسیار مناسب است. هم سریع، هم شیک و هم راحت محسوب می شود و می توانید هم آن را برای بیرون استفاده کنید و هم برای مهمانی و جمع های دور همی و احتمالا فقط 10 دقیقه از وقتتان را بگیرد.

موی گوجه ای

چطور مدل گوجه ای درست کنیم؟

وسایلی که نیاز دارید برای این مدل مو: برس سر، گیره و اسپری مو.

طریقه انجام : موهایتان را اول شانه کنید تا هیچ گره ای نداشته باشد، سپس آن را از وسط به صورت عمودی به دو دسته تقسیم کنید. هر طرف موهایتان را جدا نگه دارید، سپس آن را به هم گره بزنید (مانند گره زدن بند کفش). قسمت راست موهایتان را همچنان در یک دست نگه دارید و آن را به سمت راست بپیچانید و این کار را تا جایی انجام دهید که دیگر مویی اضافی باقی نماند. سپس آن را با گره ی سر محکم کنید. پس از آن، همین کار به سمت چپ موهایتان انجام دهید، فقط حواستان باشید که آن را در جهت مخالف دسته ی اول موهایتان بپیچید. در آخر کمی تافت یا اسپری مو استفاده کنید تا موهایتان کمی محکم تر بماند.

موی گوجه ای زنانه آرایش مو

مدل مو دم اسبی دوتایی

یکی از مشکلات دم اسبی این است که وقتی موهایتان را می بندید از آن چیزی که واقعا هستند، کوتاه تر نشان داده می شود. دلیلش این است که همه ی این مدت در واقع این کار را اشتباه انجام می دادید. این مدل مو در واقع دم اسبی دوتایی است یعنی موهایتان را به دو دسته تقسیم می کنید و آن را می بندید و باعث می شود که موهایتان بلندتر و حجیم تر به نظر برسد. این مدل هم برای آرایش موهایتان وقت زیادی نمی گیرید و هم خیلی ساده، کلاسیک و شیک است.

مدل موی دم اسبی

 

 

وسایلی که نیاز دارید: اسپری مو، شانه و کش مو.

طریقه ی انجام: اول موهایتان را بشورید و با باد ملایم سشووار خشک کنید. سپس اسپری مو را بر روی موهایتان بزنید و در قسمت پشت سر موهایتان را به صورت افقی به دو دسته تقسیم کنید. اول قسمت بالای موهایتان را به صورت گوجه ای ببندید تا دست و پاگیر نباشد. سپس قسمت پایین موهایتان را به صورت کمی آزاد با کش ببندید. قسمت بالای مو را آزاد کنید و در قسمت تاج سر با شانه ی دندانه ای موهایتان را پوش بدهید تا حجیم تر به نظر برسد. سپس دسته ی بالای مو را دقیقا در راستای موهای پایین ببندید. به همین سادگی موهایتان بسیار زیبا به نظر می رسد.

 

 

بافت گل مانند تاج سر برای آرایش مویی زیبا

وقتی صحبت از مدل موی ظریف زنانه می شود، پای این مدل مو به وسط می آید. آیا کسی پیدا می شود که دلش نخواهید بر روی موهایش گل رز داشته باشد؟ فکر نمی کنم. شاید با خود فکر کنید که این مدل مو زمان خیلی زیادی می گیرد اما در عرض چند دقیقه و با چند تا گره سر می توان آن را انجام داد. فقط باید مهارت بافت ساده داشته باشید که فکر نمی کنم کسی با موهای بلند این بافت معمولی را بلد نباشد. ویژگی مثبت این مدل مو این است که در زمان کمی درست می شود اما می توانید آن را حتی در مراسمی مانند عروسی، مهمانی یا هرجایی که فکرش را بکنید، استفاده کنید.

این بافت گل مانند، شما را مانند یک ملکه زیبا، با کلاس و رویایی نشان می دهد. کافی است یک بار این آرایش مو را امتحان کنید تا برای همیشه عاشق آن شوید و دیگر ازش دل نکنید.

این بافت را برای استایل بوهو یا هیپی نیز می توانید استفاده کنید

آموزش موی بافت

 

وسایل مورد نیاز: برس و کش مو، گیره سر و اسپری تقریبا ضعیف برای مو.

روش انجام : اول موهایتان را شانه کنید تا هیچ گره ای نداشته باشد. سپس از قسمت تاج سر، 3 دسته از موهایتان را به اندازه 3 سانت جدا کنید و تا پایین آن را به صورت معمولی ببافید و بعد با کش مخصوص بافت آن را ببندید. ( از کش معمولی هم می توانید استفاده کنید اما ممکن است ظاهر زمختی داشته باشد). زمانی که تمام آن 3 دسته را بافتید با دست یا گیره ی سر بافت مو را شل کنید تا از هم تقریبا جدا شوند. سپس هر کدام از دسته ها را به صورت دایره وار به دور خود بپیچید و مطمئن شوید که قسمت برجسته بافت بیرون می ماند. بعد از هر دور یک گیره بزنید تا موهایتان شکل گل به خود بگیرد. با 2 دسته ی دیگر نیز همین کار را انجام دهید.

در آخر با یک اسپری مو حالت موهایتان را حفظ کنید تا زمان بیشتری به این حالت بماند و خراب نشود.

بافت موی زنانه مدل گل تاج سر

اول سلامت بعد زیبایی و آرایش

نکته ی مهمی که در این مطلب به آن اشاره نشد این است که اگر در وهله ی اول مراقب موهایتان نباشید، هر مدل مویی که روی آن اجرا کنید قشنگ به نظر نمی رسد. یعنی اول سلامت است که شما را زیبا نشان می دهد و بعد مدل های آرایش مو. پس قبل از همه ی این مسائل به موهایتان برسید، آن ها را درست شانه کنید، بیشتر از دو بار در هفته موهایتان را با شامپو نشورید و حتما قبل و بعد از حمتم از روغن تراپی استفاده کنید و هر شب ساقه موهایتان را مرطوب کنید تا موخوره نیفتد. و فراموش نکنید که هر ماه تقریبا یک سانت از زیر مو را کوتاه کنید. بعد از همه ی این ها در نظر داشته باشد که مدل های زیبایی برای آرایش مو هایتان به کار ببرید. ولی همیشه یادتان باشد که سلامت را فدای زیبایی نکنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 19 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید